Povestea afacerii tale | Business storytelling ✨ 

Storytelling-ul înseamnă mai mult decât simple cuvinte care descriu o afacere, înseamnă împărtășirea unei emoții, a unei povești care trebuie să apropie consumatorii de brand. Prin înțelegerea acestui concept îți vei putea eficientiza afacerea și vei putea construi o comunitate interesată nu doar de produsele / serviciile pe care le vinzi, ci și de povestea și autenticitatea din spatele acestora. Amintiți-vă întotdeauna că nu există a doua șansă de a face o primă impresie bună.

 

Când vorbim despre storytelling corporativ, ne referim la o multitudine de mijloace care pot fi folosite pentru a spune povestea companiei:

💡Video;

💡Articole de blog și textele de pe paginile site-ului;

💡Social;

💡E-mail marketing.

 

 Cum facem storytelling?

Storytelling se face prin unirea a doua capacitati: cea a unui scriitor clasic, si cea a unui web copywriter. Multi confunda storytelling cu scrisul persuasiv, dar nu sunt același lucru, chiar dacă au un scop comun: implicarea cititorului. Scrierea persuasivă se referă la utilizarea strategiilor de marketing la nivel psihologic, ce vizează direcționarea țintei către o acțiune. Storytelling nu influențează publicul la nivel psihologic, ci emoțional. Ceea ce face ca vânzarea să fie mult mai eficientă dacă dorim cu adevărat să vorbim despre marketing pur. Imaginează-ți din uniunea scrisului persuasiv și a storytelling-ului, ce rezultat poate ieși.

 

De cele mai multe ori descrierea companiei începe cu: „Suntem lideri sau suntem inovatori sau suntem încă o companie dinamică care…etc.”, în practică nu spuneți nimic distinct pentru potențialul dvs. client.

Sunt cuvinte goale, fară sens pe care toată lumea le folosește încât au saturat piața.

În acest caz, să utilizezi tehnici de storytelling poate fi un avantaj competitiv.

 

✨ Online storytelling

Este arta povestirii care răspunde nevoilor online. Principala diferență constă în faptul că povestea clasică respectă o serie de reguli în formă și lungime, spre deosebire de cea online în care aceste reguli necesită o readaptare.

Un exemplu de storytelling online ar putea fi și un paragraf format din 5 propoziții, dar care poate spune totul despre acel produs, serviciu sau compania respectivă? 100% da.

Pentru a face bine storytelling online trebuie să cunoașteți în profunzime publicul țintă și, prin urmare, să fi studiat cu atenție nevoile și dorințele încât să le identificați punctul slab.

 

✨ Brand storytelling

Mulți profesioniști comunica bine identificandu-se cu un personaj, un stil, o culoare și un logo.

Să ne gândim la pagina “despre mine”. Ar putea fi mult mai eficient să spui un episod personal care ți-a schimbat viața și care a avut un impact puternic asupra personalității tale.

Storytelling te poate ajuta foarte mult să oferi brandului tău o identitate, fară să dezvălui vreodată prea multe despre tine.

Brand storytelling nu se face doar cu cuvinte, ci și cu alegerea culorilor logo-ului sau cu detaliile stilistice care caracterizează construcția vizuala a mărcii tale. Chiar și modul în care comunicați pe social media, pur și simplu spunând o întâmplare sau o părere, ar putea face parte din modul în care faceți storytelling.

 

✨ Storytelling video

La fel ca pentru scrierea unei povești, funcționează în același mod pentru videoclip: trebuie să putem capta atenția telespectatorului.

Potențialul client nu privește neapărat tot videoclipul nostru de la primul contact cu acesta, poate va fi distras de altceva, cum ar fi un apel telefonic sau o reclamă. Acesta este motivul pentru care trebuie să fim convingători când folosim storytelling video.

 

Cum?

O imagine impecabilă. Modul în care te îmbraci, arăți, în care gesticulezi, spun multe despre tine;

Scenografia videoclipului contează. Optează întotdeauna pentru culori și detalii care nu distrag atenția publicului prea mult, dar care înconjoară povestea ta;

Felul în care vorbești, tonul tău de voce. Trebuie să stabiliți un mod de a vorbi care poate fi intens, profund și dinamic.

Acestea sunt trei puncte care contribuie la realizarea de storytelling video, pentru că îți îmbogățesc povestea și conferă un stil.

Evident, ceea ce spui trebuie să fie convingător, cu cât mai multe exemple sau anecdote folosești, cu atât vei ajunge mai aproape de țintă.

 

Sursa: J.D.M. Media