3. Construirea modelului de business

Tot ceea ce trebuie să știi despre Business Model Canvas

Business Model Canvas este un instrument foarte util atunci când îți dorești să îți începi o afacere și nu știi cum să realizezi planul de afacere. Acesta este un instrument de bază pentru antreprenori, deoarece îi ajută să testeze dacă modelul de afacere poate funcționa și să poată testa punctele forte și punctele slabe ale viitoarei afaceri. Fiind un instrument de management strategic permite vizualizarea cât și evaluarea conceptelor dumneavoastră de afaceri.

Instrumentul Business Canvas depășește planul de afaceri tradițional care conține foarte multe informații și pagini,oferind o modalitate mult mai ușoară de a întelege diferitele elemente de bază ale unei afaceri. Partea dreaptă a modelului Business Canvas se concentrează pe client sau pe piață (factorii externi care nu sunt sub controlul unui antreprenor), în timp ce partea stângă a modelului se concentrează asupra afacerii (factorii interni care sunt în mare parte sub controlul unui antreprenor). Iar între aceste două părți, apar propunerile de valoare care reprezintă schimbul de valoare între afacere și cilenți.

 

 

De ce ai nevoie de un Business Model Canvas?

  • Business Model Canvas oferă o prezentare rapidă a modelului de afaceri și este lipsit de detalii inutile în comparație cu planul de afaceri tradițional;
  • Natura vizuală a acestui model de afaceri face mult mai ușoară întelegerea de către oricine;
  • Este mai ușor de editat și poate fi partajat cu ușurință angajaților și părților interesate;
  • Poate fi utilizat de marile corporații, precum și de startup-uri cu doar câțiva angajați;
  • Acesta clarifică modul în care diferitele aspecte ale afacerii sunt legate între ele;
  • Îl poți utiliza ca un șablon Business Canvas pentru a ghida o sesiune de brainstorming cu privire la definirea eficientă a modelului de afacere.

Cum se realizează un Business Model Canvas?

Există nouă elemente de bază cu privire la realizarea acestui model de afaceri și reprezintă propunerea de valoare pentru clienți și anume: segmente de clienți, canale, relații cu clienții, parteneri cheie, activități cheie și structura costurilor. 

Pentru realizarea acestui model este nevoie de brainstorming și veți efectua cercetări pentru fiecare dintre aceste elemente. Datele pe care le colectați pot fi plasate în fiecare secțiune relevantă a modelului. 

BUSINESS MODEL CANVAS

 

Articol scris de Anamaria Vaduva în cadrul disciplinei Comunicare, Relații Publice și Media Digitală – Facultatea de Științe ale Comunicării, UPT.