1. Primii pași în antreprenoriat

Debutul în antreprenoriat este o experiență palpitantă, cu multe speranțe și emoții, demararea propriei afaceri fiind o provocare pentru orice aspirant la antreprenoriat. Fără o idee validă afacerea poate fi sortită eșecului, astfel încât alegerea domeniului de activitate nu este deloc o decizie ușoară.

Majoritatea antreprenorilor aleg să-și deschidă un business în domeniul în care au acumulat experiență ca angajați, sau într-un domeniu care îi pasionează. Foarte puțini concep o idee de afacere proprie, însă acest lucru poate fi riscant fără o cunoaștere aprofundată a domeniului și fără motivație.

 Iată care sunt primii pași pe care trebuie sa îi urmezi în antreprenoriat: 

Alege domeniul de activitate

Dacă nu ai încă o idee de afacere, dar vrei să treci de la statutul de angajat la cel de antreprenor, alege un business bazat pe ceea ce știi deja să faci sau pe ceva ce te pasionează. În acest fel, șansele de reușită sunt mai mari. Dar, atenție și la bugetul disponibil.

 

Ai deja o idee? Testează potențialul afacerii

Ai deja ideea de business? Atunci poți merge mai departe către planificarea afacerii, dar nu înainte de a valida potențialul ideii tale. Încearcă să răspunzi la câteva întrebări:

  • Cine ar fi interesat să folosească produsul/serviciul tău? Cine este publicul țintă?
  • Care sunt nevoile și dorințele clienților tăi?
  • Care sunt produsele/serviciile competitive?
  • Cât de mare este concurența?
  • Este un moment bun pentru lansarea afacerii tale?

 

Analizează cu rigurozitate nișa în care vei activa. Astfel, vei putea să-ți ajustezi și să îți adaptezi ideea la nevoie, și să-ți stabilești strategiile de vânzare și de promovare.De asemenea, nu uita de legislația specifică. În funcție de specificul activității este posibil să ai nevoie de ceva avize, autorizații sau chiar licențe.

 

Stabilește investiția inițială

Unul din lucrurile esențiale la început de antreprenoriat este să stabilești de câți bani ai nevoie pentru a transforma ideea într-un business. Înainte de a porni procesul de înființare este important să identifici răspunsul la următoarele întrebări: 

  • Care este capitalul social minim pe care îl va avea firma? 
  • De câți bani ai nevoie pentru a-ți pune în aplicare ideea? 
  • Care sunt principalele surse de finanțare? 
  • Ce sumă ești dispus să investești pentru primele luni? 

 

Foarte important de reținut faptul că stabilirea investiției inițiale depinde foarte mult de specificul afacerii. Spre exemplu, dacă vei avea o firmă prestatoare de servicii costurile vor fi reduse, însă dacă urmează să faci producție, trebuie să iei în calcul diverse cheltuieli precum:

  • costurile cu utilajele și echipamentele necesare 
  • închirierea/achiziția unui spațiu destinat punctului de lucru 
  • materiile prime necesare realizării bunurilor și produselor destinate vânzării 
  • utilitățile 
  • salariile. 

Pentru a avea o situație cât mai clară este important să realizezi cu atenție planul de afaceri unde vei cuprinde și o estimare a costurilor.

 

Realizează un plan de afaceri

Planul de afaceri este foarte util pentru orice tip de business deoarece prin intermediul lui

  • îți poți seta obiective clare
  • ai o viziune de ansamblu asupra afacerii tale
  • îți stabilești etapele de dezvoltare
  • poți accesa un credit bancar sau o finanțare nerambursabilă prin programele oferite de stat
  • poți avea acces la finanțări din partea unor investitori.

 

Stabilește sediul social, precum și punctul de lucru

În funcție de specificul business-ului tău va trebui să alegi și spațiul unde îți vei desfășura activitatea.

Spre exemplu, dacă vei avea o firmă de servicii spațiul nu va fi o problemă deoarece poți alege să-ți desfășori activitatea la sediul social sau la terți (la client). De asemenea, în cazul unui magazin online de tip dropshipping ai nevoie doar de un calculator, iar comenzile pot fi expediate către client direct de furnizor, fără a mai fi nevoie de un depozit pentru mărfuri.

Pe de altă parte, dacă vrei să-ți deschizi un restaurant vei avea nevoie de un spațiu și desigur, asta implică și niște costuri care trebuie prinse în planul de afaceri.

 

Ce trebuie să reții?

Sediul social poate fi: 

  • domiciliul unuia dintre asociați sau administratori 
  • în altă locație, în baza unui contract de comodat sau contract de închiriere la avocat, pentru maxim 1 an (apoi trebuie prelungit contractul). 
  • punctul de lucru va fi spațiul în care îți vei desfășura activitatea, în funcție de specificul afacerii, cu mențiunea că acesta nu este obligatoriu decât în anumite domenii de activitate.

 

Înființează-ți o firmă în doar 3 pași!

Ce presupune procedura de înființare a firmei?

La acest pas trebuie să alegi:

  • forma de organizare juridică: PFA, II, SRL, SA
  • numele firmei
  • codurile CAEN 
  • domeniul web
  • un contabil pentru afacerea ta

Apoi trebuie să parcurgi etapele înființării la Registrul Comerțului. Desigur, dacă vrei să simplifici acest pas poți scăpa de birocrație cu ajutorul unei firme specializate.

 

Articol preluat de pe site-ul www.firmeon.ro